Na konci května zasedla po dvanácté certifikační komise, která vybírá originální zážitky, služby a výrobky z Poohří. Producenti a poskytovatelé služeb z regionu podél řeky Ohře pak mohou používat značku „Poohří regionální produkt®“, která je zárukou původu a kvality. S novými úspěšnými žadateli i těmi stávajícími se mohou návštěvníci potkat v červenci na Dni Ohře v Klášterci nad Ohří.
Certifikace výrobků, služeb a zážitků z Poohří se koná již sedmým rokem a v katalogu je nyní na čtyřicet položek. Nově k nim přibyly Priessnitzovy zábaly, vyráběné firmou BOK & LK s. r. o. v Kadani. „Komise ocenila především lokální výrobu, vysoký podíl ruční práce i sociální rozměr, kdy výrobce zaměstnává handicapované,“ vysvětlil Ing. Lukáš Pichlík, ředitel Destinační agentury Dolní Poohří, která značku spravuje. Komise zároveň prodloužila platnost čtyř certifikátů, které se vydávají na tři roky – keramiku Ireny Maževské, víno z vinařství Wilomenna a ze zážitků Krajské dožínky Ústeckého kraje v Peruci a nedělní odpoledne s Lounskou třináctkou. „Někteří držitelé certifikátů si je nestihli prodloužit, proto jsme rozhodovali o jejich zařazení znovu,“ připomíná Lukáš Pichlík nutnost prodlužovat platnost certifikací.
Jednou z příležitostí setkat se s výrobky, které nesou certifikát „Poohří regionální produkt®“, je Den Ohře. Letos se bude konat v Klášterci nad Ohří 24. července. Účast už přislíbili například Irena Maževská s originální keramikou, Vladimíra Razímová, která nabízí vybarvovací polštářky s postavičkou Ohřinky. Poprvé se návštěvníci seznámí s harmonizačními nástroji Zoharo nebo víceúčelovými Priessnitzovými zábaly. „Zveme postupně i další výrobce, takže předpokládám, že návštěvníci Dne Ohře budou moci také ochutnat regionální pivo nebo víno. Častým hostem našich akcí jsou výrobci Čeradického perníku, o jejichž perníkové medaile bojují sportovci při Ohřecké Osmičce,“ dodává Lukáš Pichlík.
Další kolo certifikace by se mělo konat v listopadu. Zájem v jarním kole byl však velmi malý, a tak pořadatel uvažuje o reorganizaci certifikace. „Možná měla vliv složitá doba pandemie, kdy neměli výrobci a poskytovatelé služeb dost energie na tyto aktivity. Uvažujeme o tom, že bychom vypisovali nové výzvy jen jednou ročně. Připomínám, že celý proces je zdarma,“ doplnil ředitel Destinační agentury.