Samými jedničkami bylo ověnčeno zasedání certifikační komise značky „Poohří regionální
produkt®“. Konalo se 11. 11. již po jedenácté a bylo to zcela poprvé, kdy komise hodnotila
výrobky a zážitky prostřednictvím videokonference. Komise se zabývala jedenácti
žádostmi o certifikaci nebo obnovení certifikátů.
Kvůli vyhlášení nouzového stavu na jaře se letos uskutečnilo výjimečně jen jedno,
podzimní kolo certifikace. „Zájem byl proto tentokrát větší, protože jsme na jaře nestihli
obnovit všem žadatelům už dříve získané certifikáty. Jednání bylo velmi netradiční. Komise si
do své virtuální ‚zasedačky‘ zvala jednotlivé žadatele, aby jí představili své výrobky a zážitky.
Přestože na dálku, byla to velmi příjemná a osobní setkání,“ shrnuje první on-line jednání
Ing. Lukáš Pichlík, ředitel Destinační agentury Dolní Poohří, která značku „Poohří
regionální produkt®“ zastřešuje.
Kdo tedy uspěl? Své výrobky může modrobílou vlnkou, symbolizující Ohři, nově označovat
Eva Čechurová z Lubence, která vyrábí z jablek, hrušek a švestek Struhařské křížaly.
Využívá přitom ručně česané ovoce z vlastních sadů u zámečku ve Struhařích na
Lubenecku. Zpracování ovoce se věnuje také Jakub Mikulášek ze Stranné nedaleko
Nechranické přehrady – ten však z hroznů vyrábí víno pod značkou Vinařství Mikulášek.
Do katalogu výrobků, služeb a zážitků z Poohří se tak zapsalo třetí vinařství. Posledním z
certifikovaných výrobků jsou Harmonizační strunné nástroje Zoharo, které vznikají v dílně
v Račeticích. Kateřina Zochová svou řemeslnou výrobou oživuje zapomenuté řemeslo
lidového harfenictví.
Mezi jedinečné zážitky Poohří se nově zapsaly Přehlídky dobových oděvů s výstavami a
přednáškami, které pořádá koštický spolek Šatník paní mlynářky. Přehlídky se konají buď
přímo v koštickém mlýně, který spolek oživuje, nebo na různých místech Lounska a
Žatecka. Certifikát může nyní používat také nedávno otevřené Válečné muzeum
Libočany, které se zabývá převážně druhou světovou válkou.
Destinační agentura oceňuje značkou „Poohří regionální produkt®“ již šestým rokem a
za tu dobu získaly certifikát více než čtyři desítky organizací, firem či jednotlivců. Oceňuje
se v kategoriích zážitek, služba nebo výrobek. Důležitá je originalita, jedinečnost a původ
z regionu Poohří. Úspěšní žadatelé mohou značku a logo využívat na svých produktech,
provozovnách a propagačních materiálech. S propagací jim pomáhá také Destinační
agentura Dolní Poohří. Letos vydala druhý díl výpravného Magazínu regionálních značek
Vychutnejte si Dolní Poohří, který návštěvníkům umožňuje nahlédnout pod ruce
výrobcům a pozve je za originálními zážitky. Všechny služby, zážitky a produkty si mohou
zájemci prohlédnout na webu www.regionalni-znacky.cz/poohri.